ICT en leren
We hebben gekozen voor ‘blended learning’: wel digitale leermiddelen, maar we schaffen de boeken niet af. We blijven schrijven belangrijk vinden. Een leerling onthoudt soms beter door zelf te schrijven en leert soms beter door te lezen vanaf papier.
ICT gebruiken we om het leren te versterken: opdrachten voor herhaling, verdieping of automatisering kunnen digitaal effectiever en efficiënter zijn dan op papier. We stimuleren onze docenten om lesdoel, lesstof en softwarekeuze zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en telkens na te denken over het leereffect van hun lessen met ICT. Lessen met ICT bevatten idealiter activerende leeractiviteiten, waarbij face-to-face interactie wordt gecombineerd met passende digitale werkvormen. Fysieke lessen en digitale werkvormen wisselen elkaar logisch af.
Zonder ‘BYOD’ (Bring Your Own Device) zou dit niet kunnen: sinds het schooljaar 2018-2019 nemen onze leerlingen een eigen laptop mee naar de lessen. Daarnaast hebben de klaslokalen allemaal een digibord. De hele school is voorzien van krachtige wifi.
Afstandsleren heeft ook op het KKC een enorme vlucht genomen. Sinds schooljaar 2020-2021 werken we in alle jaarlagen met een laptop in de les en zijn we volledig toegerust voor online leren.
Heb je een vraag of opmerking?
Neem via de onderstaande gegevens contact met ons op.