Havo
Atheneum
Gymnasium
Technasium

ICT en leren

Het Keizer Karel College kiest voor ‘blended learning’: we schaffen de boeken niet af, we blijven schrijven belangrijk vinden. Een leerling onthoudt beter door te schrijven met een pen en leert beter door te lezen vanaf papier. ICT gebruiken we om het leren te versterken: opdrachten voor herhaling, verdieping of automatisering lenen zich bij uitstek voor digitalisering. Remediëren en differentiëren kunnen gemakkelijker en doelmatiger met gebruik van ICT. Onze criteria voor de keuze van educatieve software: efficiency en effectiviteit, monitoring en feedback. Weloverwogen gebruik van software maakt dat de docent beter maatwerk kan leveren. We stimuleren onze docenten om vakinhoud, didactiek én hun softwarekeuze zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen en telkens te reflecteren op het leereffect van hun lessen met ICT. Zonder ‘BYOD’ (Bring Your Own Device) kunnen we onze visie op ICT en leren natuurlijk niet realiseren: sinds het schooljaar 2018-2019 nemen onze leerlingen een eigen laptop mee naar de lessen.